Αμφισεξουαλικότητα: σεξουαλική ταυτότητα και ερωτικός προσανατολισμός ή «φάση είναι θα περάσει»;

             «Ναι λοιπόν, ήρθε επιτέλους η στιγμή να δηλώσω τη σεξουαλική μου ταυτότητα...Λοιπόν, είμαι bi ... Χμ... Δε βλέπω να σοκάρει κάποια/ον η δήλωσή μου. Οκ, είμαι Αμφί... Χμ... Τι γίνεται; Κανείς δε δίνει σημασία στην πρόταση που με τόση δυσκολία εκφράζω και που τόσο χρόνο μου πήρε μέχρι να μπορέσω δημόσια να αυτοπροσδιοριστώ; Εντάξει, επαναλαμβάνω για μια ακόμη φορά γιατί μάλλον δεν ακούσατε, είμαι αμφισεξουαλική! Καμία σημασία δε μου δίνουν!»
              Κάπως έτσι θα περιέγραφα ένα νοητό σκηνικό στο οποίο πρωταγωνίστρια θα προσπαθούσε να είναι η καημένη η αμφισεξουαλικότητα. Η αμφισεξουαλικότητα αποτελεί έναν τύπο σεξουαλικότητας, ο οποίος βάλλεται από παντού. Από τη μια, οι ομοφυλόφιλοι/ες θεωρούν τους/τις αμφισεξουαλικούς/ες «κρυφοστρέιτ», οι οποίοι/ες δεν αντιμετωπίζουν τα προβλήματα, το ρατσισμό και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν αυτοί/ες και από την άλλη, οι ετεροφυλόφιλοι/ες αντιμετωπίζουν την αμφισεξουαλικότητα ως «φάση είναι θα περάσει», «απλά ήθελε να διευρύνει τους σεξουαλικούς ορίζοντες», «μια εμπειρία ζητούσε».
            Η αμφισεξουαλικότητα δεν αναγνωρίζεται ως αυτόνομη σεξουαλικότητα αλλά υποτιμάται ως μη-ταυτότητα. Η φράση «αποφάσισε τι θες να είσαι τέλος πάντων», που απευθύνεται σε πολλά αμφισεξουαλικά άτομα, σηματοδοτεί την αυστηρότητα που υπάρχει γύρω από το ανήκειν σε μια «σταθερή» σεξουαλική ταυτότητα. Η ανάγκη να σε τοποθετήσει ο άλλος, η άλλη σε μια σεξουαλική ταυτότητα για να σε ονοματίσει μετά, αντανακλά την αμηχανία που υπάρχει γύρω από την «τοποθέτηση» της αμφισεξουαλικότητας ως σεξουαλικής ταυτότητας. (διαβάστε περισσότερα)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου